måndag 15 mars 2010

Produktprovningar

Hej, jag heter Veronica och jag är en Buzzador. Ja, det är ju så jag måste presentera mig när jag ska prata något om det. Ett smart sätt att marknadsföra saker är ju att prata om dem (buzza) och få dem man pratar med att också prata om dem. Och så vidare. Men man måste ju ha nåt att prata om. Det är där Buzzador kommer in i bilden. Jag får då och då erbjudanden om att vara med och buzza för olika kampanjer. Vill jag vara med så tackar jag ja och vill jag inte så gör jag ingenting. Ibland kommer det inga kampanjer på ett år, ibland flera stycken på ett par veckor.
Kommer man med i en kampanj så får man prova-påprodukter eller tjänster kostnadsfritt. Då ska man testa och berätta för sina vänner. Sedan ska man rapportera in till Buzzador, enkelt via nätet.





Jag har provat allt från ljudböcker i mobilen till soppor och kaffe. Just nu är jag med i två kampanjer samtidigt, en för Dove Visible Care (en duschcreme) och L'Oreals Youth Code. Och jag som alltid varit anti-Dove (tycker de kalkar igen duschen så jävligt) så måste jag säga att denna faktiskt är ganska trevlig. Jag som är en riktig torrboll kan till och med hoppa över insmörjningen...
Men L'Oreal är jag lite mer skeptisk emot. Luktar fantastiskt gott och inte alls starkt, men jag är tveksam till effekten. Det är jag i och för sig även om det handlar om andra märken. Och ändå köper jag, ju dyrare desto bättre haha.

Buzza du också!

1 kommentar:

Kia sa...

Men herrejisses! Två själar - samma tanke.
Men jag har inte fått ngt än.