måndag 8 mars 2010

Gu' vicken trist mellofinal det kommer att bli!

Men alltså. Pernilla Wahlgren och Jessica Andersson. Vilken besvikelse. De två absolut tråkigaste och sämsta bidragen i hela Andra chansen. PW känns som typ Kikki Danielsson -86 eller nåt. Och det finns ingen som ens kan tortera ur mig hur JA:s låt går. Boring, jag hade hoppats på Kalle Moraeus, den gamle gullgubben med en härligt hoppfull dänga. Och så kanske Alcazar för glamouren.
Men jag lär väl ändå sitta klistrad framför tv-n på lördag. Jag tror på Anna Bergendahl eller Salem. Eller Darin. Eller Timoteij. Äsch, får väl spela på alla bidrag - utom Pernilla och Jessica då. Och inte heller på Ouuuuula som varken är snygg eller kan sjunga. och inte heller på Andreas Johnson som ser ut som Onda Dockan.

Vilka har jag glömt? Jo Britney-medleyt med söta lilla Eric (kan ha en chans) och så Peter Jöback. Den gillar jag inte, gillar inte Jöbacks röst, tycker den är lite för "gnällig". Ungefär som jag är som person idag, alltså haha.

Och mitt i mest spännande ögonblicket i lördags, när de skulle räkna upp vilka som gått vidare (spännande, spännande) - då river kattskrället ner en vattenkanna som står i fönstret bakom tv-n. Vatten + elektricitet = jordfelsbrytaren slår till = strömavbrott i hela huset. Haha. Men det gick fort att torka upp och vi kunde slå på strömmen igen.
Dessutom hade vi gäster :-)

Idag skiner solen och jag sitter tre trappor upp mitt på Vasagatan och liiiiider. Jag vill ut!

Inga kommentarer: