tisdag 9 mars 2010

As tears go by (eller years)

Idag fyller finaste David 13 år. Tretton. Tonåring. Målbrottet och  basrösten börjar ge sig tillkänna. Det känns bra att han verkar komma in i puberteten samtidigt som kompisarna trots cellgifter och strålning och annat skit. Och i sommar är det fem år sedan han blev sjuk. Ofattbart. Ett tag visste vi inte ens om han skulle leva tills han blev tonåring. Jag tackar någon/något varje dag för att det slutade så bra.

Och Jimmy blir 16 i slutet av mars. Sexton. Övningskörning. Haha. Igår beställde jag ansökan om körkortstillstånd och bokade tid för handledarkurs, som vi som dristar oss till att sitta bredvid när han övningskör måste gå. Det känns helt overkligt. Sexton år. Det är ingen tid jag minns som särskilt rolig. Men han verkar vara en cool kille som inte oroar sig över särskilt mycket. Skönt.

Men det konstigaste av allt är jag fortfarande bara är 24.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skulle skriva något fint till dig och David och gratta på födelsedagen. Men jag är så urlakad och helt tom i huvudet. Men jag hoppas ändå du förstår att jag är så glad för eran skull att han är frisk och att allt gått bra och att ni har mååånga lååånga år och du kommer snart övningsköra med honom och stå med ett fånigt plakat när han tar studenten och granska tjejerna han försöker smyga med för sin pinsamma mamma. Inte för att jag tycker du är pinsam men jag kan tänka mig att en tonårskille kanske tycker det. Anyway. Grattis! Melodifestivalen. Just det ja. Moreus var charmig. PW och JA orsakar kräkreflexer. Jag tror Darin vinner men hoppas Anna eller Timotej skräller. Jöbacks låt var väl ett sömnpiller om något. Han gick bara vidare på sitt namn. Nu ska jag prova något nytt. Pilatesboll på SATS. Cioa och kram/S