lördag 27 mars 2010

Hemma är ju bäst i alla fall

Det blev ett par intensiva dagar i Göteborg. På torsdagen tror jag inte att jag satt mer än kanske totalt 5 minuter mellan kl 9-17.30. Inte konstigt att man fick skavsår UNDER fötterna... Fredagen blev bara typ halvdag men galen ändå: jobba mässan, flygbuss, flygplan, flygtåg, pendeltåg, SL-buss, promis sista biten hem. Dammsuga, svabba golv, bada katt, klippa klorna på katt, krascha i soffan.
Sune var ensam hemma en natt och helt galet kelsjuk, han vek inte mer än en halvmeter från min sida på hela kvällen och natten. Anders kom hem från jobbet vid sex inatt/imorse och då fick han sin släng av kelet.
Svärfar var här på dagen och tittade till Sune och höll honom lite sällskap så det inte blev så lång tid ensam för honom.

Jag har nåt knas med näsan sen ett par veckor. Det känns som en enda stor sårskorpa och när jag snyter mig är det inte vidare trevligt. Kör under protest (pga usel reklamfilm) med Nozoil men det funkar inte heller. What to do? Tig och lid, eller?

Ikväll är i alla fall Anders hemma, mysigt. Annars är det jävligt intensivt för hans del nu, det blir några nätter i veckan borta. Förhoppningsvis är det bara under inledningsskedet tills han gjort sin "line check", annars får han banne mig sadla om igen och bli hemmaman eller nåt.

Nu ska jag gå och kela med Sune, som just nu ligger och spinner i knät på mig.

Ciao bellas

1 kommentar:

Kia sa...

Trodde piloter var som sjömän; borta mycket. Men jag har ingen kunskap i ämnet.
Tur att du har Sune!! På flera sätt. Katter är härliga
Kan inget om näsor men önskar di lycka till!