måndag 15 februari 2010

Undrens tid är inte förbi


Det här eländiga badrummet som vi har. Som revs i småbitar i våras för att sakta, sakta byggas upp igen under sommaren och hösten. Sedan trettonhelgen har vi väntat på att hantverkarna ska komma och fixa det de inte klarade den första vändan. Nämligen att få ett vattenrör att inte frysa. De lovade att komma veckan efter trettonhelgen. Efter att ha väntat och väntat och väntat så ringde vi dem förrförra veckan och gav dem raka besked om att mellan den 15-18 februari så måste de fixa vårt rör. That's is and that's that. Jag VET att projektledaren för bygget avskyr mig, den lilla ettriga och tjuriga kärringen i huset på landet. Det skiter jag i. Jag vill ha mitt badrum och jag vill ha det nu!

Inte ett ljud har vi hört - men tro på fan att de faktiskt dök upp imorse! Wow, undrens tid är sannerligen inte förbi.

Idag har de rivit ner innertaket i badrummet för att dra ett nytt rör där. Röret dras imorgon. Det (röret) ska sedan på något sätt hämtas upp utifrån för att kopplas till duschröret. De ska alltså från utsidan riva loss lite panel och fånga upp det här röret och koppla det till duschen så att vi även fortsättningsvis ska kunna hålla oss rena och fina.
Att det mot ytterväggen där de ska riva panelen är fäst en altan, med trätrall och räcke, utgår jag ifrån att de vet (de har ju ändå varit här mer eller mindre hela sommaren). Att det ligger typ 70 cm snö hoppas jag också att de vet. De får jättegärna låna en snöskyffel. Men jag tänker inte skotta.

Inga kommentarer: