torsdag 25 februari 2010

Kallt och katt

Sådärja, nu funkar det igen. Igår stod det bara och tuggade och tuggade och jag kunde inte skriva nåt. Jag som har massor att säga!
I helgen var vi upp till Vilhelmina. Sol och kyla. Vi har spa-at, åkt massor av skoter, ätit mycket god mat och sovit massor. Precis vad vi behövde.

Skoterturen på lördagen gick upp längs huvudleden till en liten stuga på fjället, Sagatun. Där var det semmelpremiär och den lokala skoterföreningens medlemmar serverade oss iklädda HellyHansen och typ långkalsonger. Härligt.


På hemvägen från stugan kände vi oss lite wild and crazy och åkte en annan väg, längs lite mindre trafikerade leder. Ibland undrade vi verkligen vart vi var på väg.


Vi valde vägen åt vänster. Det var ju bara att följa de röda kryssen.


Uppe på Blaikfjället var det som att besöka en annan planet. Jag tog av mig vantarna för att fotografera och efter kanske en halvminut i den drygt 20-gradiga kylan gjorde händerna så ont, så ont!


Anders var tvungen att kolla hur djup snön var, egentligen. 


På kvällen drack vi lite gott vin.


Och till det åt vi en supergod norrbottnisk avsmakningsmeny. Laga mat kunde de, men inte stavade de så bra.



Under tiden vi har gjort allt detta spännande och mysiga så hörde jag att det varit snökaos här i Stockholm. Det märktes på bilen vid Arlanda och när vi skulle försöka ta oss upp för vår lilla väg hemma.


Nog om detta. 

Vi har hämtat söta lilla katten också. Sune. Han är så rolig att han kommer att få en egen blogg. Men först ska jag lägga in lite bilder på honom här. Men inte nu. Bara en bild. Det hände en liten olycka i transportväskan på vägen hem så han fick börja sitt liv som stockholmare med att bada. Det gick faktiskt ganska bra. Men han var nog inte så nöjd efteråt. Här ser han ut som en djävulskatt. Men en otroligt söt djävulskatt!






1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka hem till Stockholm. Det låter som ni haft det hääärligt. Otroligt vackert. Här har maginfluensan lamslagit större delen av familjen. Inte mig dock. Jag är alldeles för hysterisk med alkogelen. Kram/S