lördag 27 februari 2010

Skulle behöva vara mammaledig

Oj oj, det är som att ha en bebis i huset. Alla är lika begeistrade och man blir själv nästan löjlig i sin beundran. Men det är ju så myyyyysigt med katt! Det här är min sjätte katt i ordningen, jag kan verkligen inte fatta what took me so long! Miss you all, särskilt DeSoto.

Sune (har fortfarande svårt att vänja mig vid hans namn) är så rolig att han fått en egen blogg. I och med det så har jag också gjort det som jag tidigare tyckt varit urtöntigt och helt uppåt väggarna. Djurbloggar - bah!
Very well, en del kattmänniskor kanske tycker att det är kul. I så fall är adressen http://suneslagregn.blogspot.com/.

Igår kom mina barn hem till mig. De hade inte en aning om att Sune flyttat in hos oss så förvåningen - och förtjusningen! - var stor haha. David var helt i chock och överlycklig! Jimmy började gulla med honom och prata sådär barnsligt direkt, stora snart 16-åringen :-)
Sen var det full fart i ett par timmar, sedan sov Sune i deras famnar hela kvällen. Och jag fått ligga alldeles ensam i sängen inatt, för kattskrället har flyttat in hos grabbarna. Och Anders är med flygkillarna och åker skoter uppåt Norrland.
Jag är extra glad för Davids skull eftersom deras katt hos pappa anser sig stå över honom i rang och inte vill bli buren av honom eller gullad med.

Så nu är det ganska lugnt i huset, grabbarna sover i ett par timmar till. Efter lunch ska jag hämta upp mamma för att gå på en invigning av en sån där härlig inrednings(och kläd?)butik, lite shabby chic och bondromantik ni vet. Sen kommer hon hit för att äta middag och kolla katt och Melodifestival.

Måste ju också berätta att jag nog har en ganska romantisk sambo i alla fall. Alla hjärtans dag var ju inte så vidare lattjo, ingen uppvaktning alls från hans håll :-( Det gnällde jag såklart om men tycker att förra helgen (som han betalade allt för) vägde upp det mer än nog. Igår när jag kom hem låg det ett fint inslaget paket på köksbordet. Det innehåll en strut Årechoklad, en påse Kärleksthe (hahahaaaaa, så gulligt!) och en bok om Champagne. Jag älskar honom av hela mitt hjärta.

Nä nu ska jag gå och försvara mina ägg och kanske slå på tv-n och passa på att njuta av lugnet.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Du har inte hört talas om VAK - Vård Av Katt?? Det har jag använt vid något tillfälle..haha!
Katarina

Anonym sa...

Jag är nog lite trög idag. Hade gäster med tre barnfamiljer igår kväll. Försökte kommentera på Sunes sida men lyckades inte. Anyway, jag skulle bara säga att Molly blev överförtjust över den lilla tuffsbollen. Gullig liten man du har. Överraskningar är alltid på sin plats och välkommet. Igår fick jag en flaska amarone och fiiin choklad av gästerna. Mannen köpte Singstar Abba som överraskning här om dagen. eller så tröttnade han helt enkelt på att tjura över att sonen slarvat bort förra årets födelsedagspresent då jag fick just abba singstar av barnen. Igår blev det nyinvigning av skivan och det är nog därför jag är så trött idag. Kram/S