fredag 16 oktober 2009

Raggarväder

Fy fasen vilket raggarväder det är ute! Mina tankar finns hos handyman sambo som håller på med garagehelvetet. Han vill bergis att jag ska hjälpa till i helgen så jag måste komma på nån bra ursäkt. Redan innan jag ska på pingistävling med David alltså. Jag kanske ska sova riktigt länge, typ till kl 13?

Just nu är det ganska lugnt på jobbet. Det är bra för jag har hunnit lära mig MASSOR om min iPhone ♥ Ångrar mig inte en sekund! Det är nog en sån du måste ha, Kia!

Måste bara berätta ett avsnitt i följetongen "Mitt badrum". Badkarsbubblorna funkar ju inte. Vår projektledare lovade att ringa till elektrikern som ännu inte varit där trots att det är tre veckor sen vi sa till. Så jag ringde honom och frågade vad som händer. Och får till svar att "nä, det måste vara pumpen som är trasig så det har jag lämnat över till TryggHansa". Och så har han dessutom mage att säga att det var dumt av hans killar att inte kolla så att det funkar INNAN de river ut skiten. Och så la han snabbt till att "inte för att jag misstror er va, men...."
Ahaaaa, han tänker slingra sig ur det här och få det till vårt fel, alltså!
Han tänkte i alla fall INTE skicka nån elektriker eftersom det numera var ett maskinfel, så det så.

Igårkväll så tog byggare Bob (ja, Anders alltså) fram sina elmätarinstrument och kommer fram till att elektrikern måste haft kortslutning eller helt enkelt ett rejält strömavbrott, för elen var helt felkopplad.
Så nu funkar bubblorna!
Däremot så funkar inte vattnet, kallvattenkranen är proppad eftersom godset (sånt som sitter bakom fronten och inte syns) är trasigt, antagligen fabriksfel. Och den nya kranen kommer 12/11. Ja, i november... Och jag som vill bada NUUUU! Varenda dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså eran badrumsrenovering är ju inte sann. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Såhär på hösten är jag extra badsugen och jag saknar badkar så jag vill döööö. Fan för att vara fattig student och inte ha bra inkomst och kredittrovärdighet för då skulle jag göra något åt vårt skämt till badrum på en gång. Kram/S