tisdag 6 oktober 2009

Ont och gott i en skön mix

Det är bra att börja dagen med en adrenalinkick. I bästa fall håller jag mig pigg hela dagen. Det skulle verkligen behövas för det känns som om jag har legat vaken hela natten. Jag har haft facebook i huvudet. Jag och en kollega kuppade nämligen våra chefer häromdagen. Vi hade gjort en superbra presentation om vad facebook är för något och hur man som företag kan använda det. Vi fick riktigt bra respons och jag fick klartecken att börja bygga en fb-sida för vårt företag. Så nu har jag gjort det och imorgon ska jag och kollegan in till ledningsgruppen och presentera dels facebook (för de är garanterat inte med där), dels vår egen företagssida. Det ska bli kul och nervöst ☺
Igår så testade vi tekniken i konferensrummet där vi ska hålla presentationen, med projektor, laserpekare, ljud och ljus osv. Därav alla tankar och drömmar om det däringa fejan inatt.

Men adrenalinkicken imorse då. Jag fick skjuts till Årstabergs p-tåg. Halvvägs igenom spärren kommer en dam i 55-årsåldern och ska UT när jag är halvvägs IN. Jag frågar henne om hon är blind och hon svarar då med: "ja men vi kom ju ungefär samtidigt, jävla kärring". Jag kunde faktiskt inte hålla mig för garv, jag är 40 och blir kallad kärring av en "riktig" kärring ☺
Sen höll jag på att bli påkörd på ett övergångsställe vid Vasaplan, av en ung brud som pratade i mobilen och gasade järnet efter att först ha saktat ned vid ö-stället. Hon hade nog inte en jävla aning om att jag kom där. Jag hade tyvärr inte sinnesnärvaro nog att sparka in bildörren, jag vara bara glad att jag kom över helskinnad.

Å så lite positiva grejer då: Igår kom jag hem till ett blänkande rent hus! Det var grymt skönt, för nu kan vi liksom "börja om" och hålla efter. Men faktiskt så ska de komma till oss varannan vecka för vanlig städning. Med ROT-avdraget kommer det att kosta lika mycket som att ha vår polska som städade förut. Men egentligen blir det billigare, för städfirman håller med alla produkter, plus att de har försäkringar och går efter en checklista som de lämnar kvar, där det står precis vad de har gjort. Lovely ♥
För mig är detta nästan livsviktigt och inte onödig lyx. Jag tycker att jag har viktigare saker att göra när jag är ledig. Dessutom suger jag på att städa...

Och så kom ju Linas matkasse igår! De ska komma mellan kl 17-22 och 21.30 så ringer chauffören och säger att han inte hittar. Inget konstigt för vår adress finns inte på gps. Jag guidar honom ända fram till huset och får en mindre chock när det visar sig att han kör en stor fet lastbil... Jag hade väntat mig typ en skåpbil.
Det finns absolut ingen plats att vända en lastbil på nu när vi håller på med garaget så han fick backa ända ner till stora vägen, stackarn. Det är väl en 300 m längs smal skogsväg...
Här hade det behövts en gammal chaffisräv som kunde manövrera bilen, men den här killen var så ung att han knappt var torr bakom öronen. Men det gick nog bra.
Eller så märkte vi inte om det gick dåligt med tanke på att det är becksvart ute hos oss...

1 kommentar:

Anonym sa...

Nyfiken på matkassen, du måste berätta om det var nåt att ha. Visserligen kör de nog inte ända hem till mig men det kanske kommer...Är det tillräckligt mycket mat så det räcker till en fam på 4 med två storätare? Härligt med nystädat hus, skulle behövas hos mig också! Kram Pia