torsdag 8 oktober 2009

Behöver ju inte bli uttråkad i alla fall...

Idag har jag tillbringat hela förmiddagen på KS-akuten. Jimmy snubblade över något när han sprang till bussen som skulle ta honom till skolan, föll som en fura och bröt nyckelbenet. Tror ni han ringde till sin kära mamma och grät och ville ha tröst? Nä, just det.
Eftersom han missade bussen gick han in till Statoil och värmde sig och tog nästa buss till plugget. Där fick han skitont när han tog av sig jackan, så skolan sätter honom och Rasmus i en taxi till KS och jag tar bussen från jobbet så vi är där ungefär samtidigt.

Nu ska han knapra Citodon, hålla sig stilla förutom sjukgymnastiken han fått order om. Om 3-4 veckor är han nog nästan bra igen och om 6-8 veckor kan han ägna sig åt aktiviteter där han riskerar att bryta nyckelbenet igen.














Min stackars lilla plutt! Tycker inte om att jag ska fotografera i tid och otid och vägrade titta åt mitt håll...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan. Det som gör så onte. Barnens kusin som vi träffade förra veckan har precis brutit nyckelbenet och han ser lätt missbildad ut. Tydligen kommer det liksom alltid vara en liten kula mitt fram. Mycket missprydande. Anyway. Imorgon ska jag lyssna på gästföreläsande grekisk man och dessutom få tillbaka tentan och det var liksom inte alls min grej så jag är glad om jag får G och nu sitter jag här och funderar på om jag ska tröstäta choklad och pimpla vin redan idag i förebyggande syfte eftersom jag blir megaförvånad om resultatet skulle bli något annat så då kan jag ju lika bra deppa ikväll eller hur? Guuu hur ska jag våga titta läraren i ögonen imorgon. Ciao på dig/S

Anonym sa...

Visst är det kul att vara förälder?! Nästan jämt, eller hur...!! Stackars liten, hoppas det läker fort! Kram Pia