söndag 3 oktober 2010

Ryggskott i nacken (nackskott?)

Den drabbade min sambo imorse. Ni som läser min andra blogg vet att det slutade bra men vägen dit var flera timmar lång. När han skulle ta sig upp ur sängen imorse sa det pang. Och han kom ingenstans på en timme. Sen lyckades han ta sig upp ur sängen och ner för trappan. Sambos galna ex fick hämta barnen även om det satt lååååångt inne. (Hur kan man INTE se en människa i ögonen när den människan (=jag) hjälper HENNES barn att bära alla jävla kassar och väskor hon dyvlar på dem - bara för att HON inte tänker gå och ringa på dörren här hemma?!?)

Sen blev det mjuk bilfärd till Södersjukhuset där vi tillbringade fem timmar. Sambon i nackkrage á la grannen i Beck. Faktiskt lite otäckt, för han domnade bort i nedre delen av ansiktet och bröstkorgen. Och eftersom han ramlat på mc ett antal gånger så blev vi lite skraja både han och jag.





Efter fem timmar och några olika konsultationer hit och dit så blev han friskriven från ryggmärgsskada. Antagligen bara en överjävlig nackspärr men det kan ju också vara diskbråck. Han fick Voltaren intravenöst plus på recept. Dum och plikttrogen som han är så åkte han till Mariehamn och ska jobba ett par dagar.

När jag skjutsat iväg honom till jobbet så åkte jag hem och körde en zumba framför tvn. Blev så besviken på zumban på gymmet igår - hur kan man köra samma låtar med samma moves flera gånger på ett och samma pass?!?!? Nu ikväll körde jag järnet och nu mår jag nästan illa... Och imorrn är det dags igen. Pust. Men sambo sa faktiskt igår att det syns att jag kommit igång :-) Magen är inte lika degig och dessutom är humöret bättre.

1 kommentar:

Pinglan sa...

Såg verkligen inte kul ut att ligga med den ställningen! Tur att det inte var så allvarlig som ni trodde från början!