måndag 11 oktober 2010

Jul i fjällen och lite annat stuff

Jag har haft en jättehärlig helg! I fredags tog jag semester, då gick vi ju på mässan och shoppade en del i Sickla. I lördags åkte vi in till söder och strosade runt lite, åt lunch och så. Sen hade sambo bokat rum MED BASTU på hotellet vid Globen. Det är helt galet bokningsläge p.g.a. mässan och NHL-premiär bl a så vi hade ordentligt med tur. Och sjukt lyxigt med bastu på rummet. Så där relaxade vi en del innan vi piffade för att gå på stan. Middag var bokat på Lebanon Meza Lounge på Norrmalmstorg. Jag fullkomligt älskar libanesisk mat och detta är en av de bästa restaurangerna tycker jag. Dessutom hade de det alldeles fantastiska vinet Chateau Musar från 1996 - ren och skär njutning!
Efter middagen gick vi till Le Rouge i Gamla Stan där vi drinkade lite i deras mysiga bar.

En helt underbar helg med andra ord. Jag kan inte nog begripa vilken tur jag har som har min underbara sambo. Den här helgen kom så extremt lägligt i tid, det har varit en ganska jobbig vecka.

Jag och mina syskon kan helt enkelt inte hålla sams av någon anledning. Jag upplever att jag och mina åsikter inte får någon plats. Eller ens är värda att ta någon notis om. Och nu när jag inte tiger still längre så blir det konflikter. Tyvärr men det verkar oundvikligt. Så min bror har än en gång gjort klart att han inte vill umgås. Och min syster har väl gjort ungefär samma ställningstagande men inte lika definitivt. Jag är inte längre välkommen på ett kalas på söndag, men mina barn får gärna komma. Men när jag berättade lite om bakgrunden till det så sa i alla fall 16 att han absolut inte ville gå. 13 var inte lika bestämd och jag sa att han får bestämma sig i veckan. Jag tycker de är tillräckligt vuxna för att fatta egna beslut baserade på deras egen uppfattning.

Jag har också sagt att jag vill att de fortsätter umgås med sin morbror (min bror alltså) men då får det bli antingen själva eller genom deras pappa.

Ja, livet är sannerligen inte lätt. Det är tur att man har lite att se fram emot nu. Jag hälsade på nya jobbet i torsdags. Det ligger ännu mer centralt (= nära massa butiker hehe) än där jag jobbar nu. Jag kommer att jobba som webbkommunikatör för tre bloggsajter: amelia.se, mama.nu och veckorevyn.com.
Det är en tjänst som inte finns ännu, och det ska bli erhört spännande! Så om du som läser det här ännu inte har någon blogg så får du börja på någon av dessa sajter! Då blir det mig du skickar synpunkter, klagomål, undringar till. Jag kommer att försöka utmana bloggarna, inspirera dem och helt enkelt "se dem". En dröm, tänk att få blogga och läsa bloggar på betald arbetstid :-)

Dessutom har jag precis bokat in en kortresa till Idre över jul. När det är som det är med släkten känns det bäst att åka bort några dagar. Då kanske man slipper några av alla samvetskval och konflikter och förhoppningsvis även en del förväntningar... Jag vill ju att julen ska vara något att se fram emot!

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilket jobb!! Centralt också.. Inte alls fel. :-)

Simply me sa...

Bra att det är centralt, då kanske man kan sno till sig en lunch med dig någon gång. :-)